Dat onze Kinderjury niet stil zit is geen geheim 😉 Deze keer gingen ze aan de slag met Super Mario Maker. En ook een aantal anderen hebben het gespeeld en levels gedeeld.

Super Mario Maker

Ik vond het echt heeeel leuk dat wij van Nintendo Super Mario Maker kregen om te spelen, het was echt een superduper leuk spel om te spelen! Ik had al eerder de filmpjes gezien en ik verheugde me op al het bouwen! Het spel was in het echt net zo leuk als op de filmpjes.

Je begint met de basis dingen, bij voorbeeld paddestoelen, buizen, blokken, grond, muntjes enz… Je hebt in het begin maar 1 wereld, maar die kun je wel op 2 manieren spelen, de oude pixel en de nieuwe Wii-U stijl. De bovengrondse wereld is erg leuk, maar als je langer blijft spelen en bouwen dan krijg je ook de onderwater wereld, de kasteel wereld van Bowser, de ondergrondse wereld en het luchtschip.

Super Mario Maker

Ik heb nooit de oude Mario spellen gespeeld, alleen op de Wii U, maar Jack zegt dat er veel veel levels inzitten in het verhaal die precies zijn als de spellen vroeger. Daarom kan hij ook vaak heel snel het uitspelen, omdat hij het al kent. Dan weet hij de snelle manier en de geheime gangen, die weet ik niet 🙁 Maar het begint altijd hetzelfde, Bowser zorgt ervoor dat Princes Peach wordt ontvoerd naar zijn kasteel.

Ik vond de levels uit het verhaal eigenlijk net te moeilijk. Je hebt met het verhaal zeg maar 8 levels en je hebt maar 10 levens en ik kwam soms niet verder dan de 4e level :(. Je kunt extra levens verdienen als je levens verliest, maar dan mag er niets verkeerd gaan….en dat lukt mij niet alleen. Jack heeft wel vaak het 8e levels gehaald, dat is altijd het kasteel en als je daar bent dan is Toad er die dan zegt dat Prinses Peach naar een ander kasteel is meegenomen….en dan begin je weer met 8 levels.

De levels van Mario zelf zijn voor mij dus eigenlijk nog een beetje te moeilijk, maar daarom was het extra cool dat je nu zelf je levels kon maken! Je kunt het level kort maken of slepen zodat het een langer level wordt. Ik hou zelf niet zoveel van monsters, dus als ik iets ging maken had ik bijna geen slechteriken. of dat ze gingen vliegen maar dat je daar niet hoeft te komen, dan zijn ze meer voor de versiering.

Ik vond het leuk om bv geheime gangen en kamers te maken, of dat ze dachten, “hey, daar zijn muntjes, daar ga ik in” en dan was het eigenlijk een soort van valkuil met bv slechteriken. Dan moesten ze overnieuw beginnen, hahaha. Of ik ging in een vraagteken box een slechterik verstoppen i.p.v. een groene of rode paddestoel.

Het is erg leuk dat je met het bouwen van alles kunt samendoen, dus van de oude en de nieuwe games. Of een slechterik die ineens vleugels krijgt of muntjes geeft. Alles kan, dat is heel erg leuk. Je kunt vissen in het kanon doen, Bowser in een vliegende schoen die vuurbal gooit, of in de buizen, of stapelen tot een hoge toren…al je het kan bedenken dan kun je het wel maken. Maar als je het niet zelf kan spelen, dan mag je het ook niet online zetten. Je moet het eerst zelf een keertje spelen om te laten zien dat het dus wel kan. Ik had een paar levels gemaakt die zooooo moeilijk waren dat niemand ze kon spelen hahaha :).

Je kunt je level daarna online zetten zodat anderen het ook kunnen spelen, maar je mag maar 10 levels maximaal online hebben. Het is erg leuk om te spelen wat anderen hebben gemaakt. Soms is het heeeeeeeel erg moelijk, zoals die van Roberto, maar sommige zijn ook voor kinderen heel goed te spelen. Dat maakt Super Mario Maker zo leuk, dat kinderen de levels makkelijk kunnen maken, maar als je het heel goed kan spelen….dan kan het zo moeilijk als je maar kunt bedenken.

Wij mochten het spel ook komen spelen, dat was heel erg leuk om te doen! Ik snapte eerst niet zo goed hoe ik moest bouwen, maar toen mijn grote broer het had laten zien was het makkelijk. Ik heb een paar gekke levels gemaakt, maar niemand kan die spelen 🙂

Het is ook erg leuk dat je met de Amiibo’s kunt spelen in het spel, dan moet je een witte paddestoel verstoppen met rode stippen en dan wordt je Mario ineens Picachu of Link of Kirby of wat je ook hebt. Dat vond ik echt heel cool!

Mijn broer heeft heel veel van het verhaal gedaan en daarom hadden wij veel extra dingen voor de levels bouwen, dus als je echt leuk wil bouwen, dan moet je eigenlijk wel iemand hebben die je helpt om alles te krijgen voor het bouwen, of dat je het zelf wel goed kan spelen.

Ik hoop dat wij het spel ook krijgen, en ook die coole Mario met de pixels, de grote, die vinden wij heel tof!

We hebben leuke levels gekregen, ook een paar tekeningen, maar we vonden dan Daan het beste zijn best heeft gedaan en hij wint het pakket! Dit was zijn eerste level (best wel moeilijk! 😉 ).

Mario Giveaway