Graag verwijs ik jullie eerst maar meteen naar mijn eerdere review over Hyrule Warriors; Age of Calamity.

Zoals bij elke DLC die uit wordt gebracht moet je uiteraard in het bezit zijn van de originele game om deze uitbreiding te kunnen spellen.

Nintendo heeft er deze keer voor gekozen om de DLC in twee delen uit te brengen; op het moment van schrijven, eind juni dus, kregen we “Wave 1; Pulse of the Ancients” en in november 2021 verschijnt “Wave 2; Guardian of Remembrance”.

Gelukkig is het niet nodig om twee keer te betalen voor de beide hoofdstukken, het vergt alleen wat geduld.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen; ik heb spierpijn van het buttonmashen tijdens het typen.

Waar ik in mijn eerdere review al zei dat zo onwijs veel mooie content ook een nadeel kan zijn, gaat vervelen of misschien zelfs kan gaan irriteren was dit helaas in Wave 1 ook absoluut het geval.

Je hoeft de maingame niet uitgespeeld te hebben om hiermee aan de slag te kunnen gaan, maar in feite voelde het gewoon als endgame-grinden. En dan niet op een leuke manier.

De bossfights zijn bijna niet te doen als je net op of onder het gesuggereerde level zit en ook de normale vijanden hebben in het afgelopen jaar stug doorgetraind om het jou zo moeilijk mogelijk te maken.

Laboratorium-praktijken

De extra content in de vorm van de verhaallijn, sidemissies en andere uitstapjes in Pulse of the Ancients worden voornamelijk verteld/aangestuurd vanuit het Royal Ancient Tech Lab van Robbie en Purah uit BotW.

Robbie en Purah vond ik zelf geweldige karakters die altijd een welkome komische onderbreking waren, echter is het nu een soort skilltree-achtige aaneenrijging van vrij lege missies zonder echte verhaallijn geworden, gemiste kans wat mij betreft voor iets meer diepgang in het verhaal.

De nieuwe missies worden netjes in het rood aangegeven met EX zodat je ze niet kan verwarren met de mainstory.

De nieuwe missies worden netjes in het rood aangegeven met EX zodat je ze niet kan verwarren met de mainstory.

Voor de upgrades die de DLC je biedt heb je uiteraard allemaal verschillende voorwerpen nodig welke je moet verzamelen; nieuw op de map zijn dan bijvoorbeeld de “vicious monsters” deze verschijnen en laten waardevolle maar vooral nuttige loot vallen.

Natuurlijk niet genoeg in één keer en daarbovenop zijn ze nog behoorlijk uitdagend ook; grote kans dat je dus een missie tot in den treure moet spelen om precies dat laatste voorwerpje eindelijk te pakken te krijgen.

Voor de “leuk” zitten er ook nog andere uitdagingen in, deze hoeven gelukkig NIET in één keer maar worden automatisch bijgehouden.

Zonder al te veel te spoilen wordt uiteindelijk je geduld, knopjes meppen en eindeloos grinden wél beloond met bijvoorbeeld nieuwe wapens, upgrades, armor, een nieuw karakter om mee te spelen en zoals natuurlijk toen te zien in de trailer krijgt Zelda haar motor, the Master Cycle, die we nog kennen uit BotW, terug om daar vijanden mee kapot te rijden, vermakelijk, maar helaas ook niet meer dan dat.

Mocht dat nog niet lastig genoeg zijn is er ook een andere, hogere moeilijkheidsgraad toegevoegd genaamd Apocalyptisch.

Gewoon voor de…, Ik weet eigenlijk niet waarom, de diehards onder ons zal ik maar zeggen.

Ik kan alleen maar hopen dat het derde en tevens laatste deel in november mij meer plezier brengt.

Review - Hyrule Warriors; Age of Calamity DLC Wave 1; Pulse of the Ancients
Puur als DLC een 6,0. Het tilt de originele game helaas ook niet naar een hoger niveau.
Verdict6
+ Punten
  • Heerlijke sfeer met prima muziek en voice-acting
  • Nieuwe wapens en andere uitbreidingen
  • Genoeg (te veel) te doen!
- Punten
  • Nog steeds veel lag en framedrops
  • Grinden tot je een ons weegt
  • Herhaling van een herhaling
6Verdict