Ze hebben er met smacht op gewacht en tijdens de zomervakantie extra veel gelopen om met Pokémon Go zoveel mogelijk Pokémons te vangen…en eind november was het zover: de Kinderjury kon aan de slag met Pokémon Let’s Go!! Omdat er een aantal gegadigden waren hebben we deze de mening van 3 kids gevraagd om een goed beeld te krijgen, lees hieronder wat Said, Lisa & Frédèrique ervan vonden.

Ik heb echt heel veel Pokémon spellen gespeeld, op de DS zeg maar en ik kijk ook op de TV naar de tekenfilms. Het was nice dat nu ook eindelijk het spel er zo mooi uitzag als de tekenfilms, misschien wel beter zelfs. Wij hebben alleen nog geen Switch, dus ik baalde dat ik Let’s Go niet meteen thuis zelf kon spelen. Daarom was ik wel blij dat ik de Switch mocht lenen om het toch te spelen! Gelukkig hadden ze van Nintendo de Pikachu versie gekregen, Eevee is meer voor meiden vind ik :P.

Het spel zelf begint eigenlijk heel basic en zoals ik wel dacht. Je kunt kiezen of je een jongen bent of meisje en dan krijg je de uitleg van hoe je het moet spelen. Het is als de oude Yellow (en Blue & Red) versie maar dan wel veel mooier. Het vangen van de Pokémons gaat véél makkelijker dan in de oude games. Je moet de Pokéballs gooien en die zijn bijna altijd Great of zelfs Excellent. Ik speel ook Pokémon Go en daar is het gooien wel een stuk moeilijker. Maar ik vond het zelf niet zo’n probleem dat het makkelijker was, dan kun je gewoon het verhaal spelen.

Nou ja, een echt groot verhaal is het niet helemaal. Je moet (net als bij de oude spellen) in de Gyms gaat vechten tegen anderen in de Pokémon League en uiteindelijk de Elite Four verslaan (en nog iemand anders, maar dat verklap ik niet ook al ben ik zelf nog niet zover, ik weet het wel 🙂 ). Maar dat geeft niets, het is gewoon altijd leuk ook al is het een beetje hetzelfde elke keer. Je zult ook wel Team Rocket herkennen, die zijn natuurlijk weer van de partij!

De battles zelf zijn een stuk makkelijker, je hebt maximaal 4 aanvallen per Pokémon en in je beurt kies je voor een aanval, iets uit je rugzak pakken (bv potion) of je kiest een andere Pokémon. Je hebt altijd 6 Pokémons bij je en iedereen in je groep krijgt XP van de gevechten. Daarom gaan ze best wel snel omhoog met het level. De aanvallen zien er echt cool uit, mooie graphics, helemaal bij de speciale moves.

Als je de wereld gaat verkennen kom je de Pokémons tegen die je kunt vangen met je Pokéballs (maar je kunt ook weglopen net als bij PoGo). Je kunt ook andere trainers tegenkomen waar je dus een battle mee hebt. Soms kun je er ook voorbij sneaken als je niet wilt vechten, maar dan gaat het levelen ook minder snel. Als je eenmaal langs ze bent geweest, dan hoef je niet nog een keer te vechten. Dus als je in en gebied komt waar je vaker bent geweest dan loop je er snel doorheen.

Het gebied is de Kanto regio, dus je komt dus de Kanto Pokémons tegen en je kunt ook alleen de Kanto Pokémons van PoGo overzetten. Helaas kan dat ook niet meteen in het spel, je moet echt bij de laatste stad zijn om te syncen met je mobiel. Ik vind het wel tof dat je de Pokémons uit PoGo kunt overzetten, dan kun je de Pokédex wel sneller vol krijgen. Maar sommige moet je gewoon nog steeds laten evolven hoor, je kunt ze niet allemaal overzetten.

Ik mocht ook een middag spelen met de Switch van Frédèrique en haar ouders om te zien hoe Pokémon Let’s Go is als je nog nooit Pokémon hebt gespeeld. Ik vond de plaatjes er zo cute uitzien, dus dat wilde ik wel proberen, maar ik ben niet zo goed met snelle spelletjes en ik vind vechten niet zo leuk dus ik dacht dat ik het niet zo leuk vinden. Ik heb de tekenfilms weleens gezien maar die vind ik niet zo leuk en veel te druk.

Ik mocht het spel van de moeder van Frédèrique spelen omdat zij al zover was dat je overal kon komen snel. Ze kon alle speciale dingen zoals over het water gaan, snel vliegen naar een andere stad of bv een bosje wegkappen met een bijl. Ook was het fijn dat ik gewoon kon rondlopen en er was niemand die met me wilde vechten omdat zij dat al had gedaan. Dus, als je misschien ook een broertje of zusje hebt die het er wel leuk uit vind zien, dan kun je ze dus ook wel laten spelen. Of ouders samen met kinderen, dan is het wel leuk.

Ik vond het er echt heel leuk uitzien, de tekeningen zijn helemaal niet druk of boze mensen ofzo, het ziet er echt lief uit, zelfs als je toch wel gaat vechten is het niet spannend of eng. Het vangen van de Pokémons gaat ook echt makkelijk, dat kon ik wel. Ik heb het ook gedaan met een echt Pokéball! Die had ik dan in mijn hand en deed ik net alsof ik hem ging gooien naar de TV! dat was wel grappig, maar gelukkig zat de bal wel vast aan een touwtje!

Het leukste vond ik dat je kon spelen met Pikachu! Je kunt hem (of haar, want er zijn ook meisjes Pikachu!) aaien en besjes geven. Dit zijn dezelfde besjes als die je geeft aan de Pokémons die je onderweg wilt vangen, dus je moet ze niet allemaal voeren aan Pikachu :). Je kunt ook allemaal outfits kopen en verzamelen voor jezelf en voor Pikachu, dat was erg leuk. Een strik, een hoedje, een zonnebril, een jasje, echt grappig. Af en toe als je dat bij Pikachu komt dan krijg je een cadeautje!

YES, eindelijk mocht ik gaan spelen! Ik was echt al een hele tijd aan het wachten op Let’s Go! We hadden het spel al voor de Dutch Comic Con, dus ik had de Pokéball mee met Pikachu zodat hij extra kon gaan levelen! 🙂 Want, dat is het extra leuke van de Pokéball, je kunt er niet alleen mee vangen in het spel. je kunt er ook een Pokémon in doen en dan meenemen. De stappen die je dan gaat zetten zorgen ervoor dat hij een hoger level wordt!

Ook krijg je speciale candies (net als in Pokémon Go) die kunt gebruiken voor een soort van Power Up om te levelen om bv om sneller te worden of sterker. Ik geef ze allemaal aan Pikachu, haha. Als je dus gaat wandelen of ergens heen gaat, dan neem je een Pokémon mee en voor je het weet is die zo level 50 ofzo. Bij Mamma is Pikachu al 90 volgens mij en ze heeft Mewtwo ook al! Maar Mew heeft ze lekker niet, want die zat in de Pokéball en die heb ik! 😛 Je kunt Mew ook niet van PoGo overzetten naar Let’s Go, dus die is echt wel zeldzaam.

Oh ja, als je eenmaal in Fuchsia City bent dan kun je dan de Pokémons gaan overzetten van PoGo naar Let’s Go, maar wat heel belangrijk is om te weten, je kunt ze NIET meer terugsturen naar PoGo! Dus als je een speciale stuurt, dan is ie wel weg. Je moet eerst de Switch koppelen met de telefoon en je PoGo account en dan kun je in de speciale Gym bij het speciale GO Park ze gaan importeren. Je moet dan met iemand in het gebouw praten en dan heb je allemaal verschillende parken waar je in elke 50! kunt naartoe verhuizen. Ze lopen dan allemaal daar rond en jij kunt ze dan daar vangen, of gewoon daar laten, dat is ook wel een gezellige boel.

Wat leuk is, iemand anders kan ook gewoon syncen met jouw GO Park! Dus zo kunnen ze je ook makkelijk eentje sturen. Handig om zo de Pokédex vol te krijgen. Als die andere speler ook Let’s Go heeft dan kunnen jullie ook een transfer online doen. Dat moet zelfs ook een paar Pokémons te krijgen die je anders niet krijgt. Ook in PoGo krijg je wat extra’s als je Pokémons naar Let’s Go stuurt! Je krijgt dan een Mystery Box en die werkt als incense voor een speciale Pokémon: Meltan. Dus het is Win-Win :).

Pokémon Let’s Go is echt een superleuk spel! Misschien voor de oudere kinderen en volwassen niet een grote uitdaging, maar ik vond het echt super! Net als Lisa hou ik normaal niet heel veel van vechten, maar in Let’s Go is het echt easy. Je hoeft niet de hele tijd te vechten om te vangen en dat vind ik juist leuk. Ik moet nog wel 3 gyms en de Elite Four, dus ik heb nog wel wat te doen maar het is niet zo moeilijk dat ik het nooit zal kunnen, dat vind ik echt fijn. Te vaak is het met spelletjes zo dat ik moet stoppen ermee omdat het te moeilijk wordt.

Mamma heeft het allemaal al uitgespeeld en ze heeft de Elite Four al een paar keer gedaan om extra geld te verdienen enzo maar ze heeft nog niet alle Pokémons, dus ook daarna is nog genoeg te doen. Dus het is echt een spel voor de hele familie, jong en oud, en dat vind ik erg leuk! Ik hoop dat er snel nog een deel komt zodat je ook de Pokémons uit andere regio’s kunt vangen!!

Review - Pokémon Let's Go Pikachu
  • Erg mooi gemaakt
  • Makkelijk te spelen voor kinderen