“Life is like a Game… Sometimes you win … Sometimes you lose… But the Game will go on! GAME ON PEOPLE!”

Inside Indie-Joelle

Daar ben ik weer dan. Het duurde dit keer langer als twee weken sorry! Heb flink wat probleempjes gehad met het maken van mijn filmpjes. Een van de games die ik wilde reviewen kan ik helemaal geen filmpje van opnemen. Maar ik wilde er wel wat over vertellen. Vandaag heb ik weer vijf games voor jullie in de aanbieding. Dus laten we gauw gaan starten!

Huntsman: The orphanage

Huntsman: The Orphanage laat vele vragen bij mij opkomen. Wie is de jager? Hoe zijn er 12 weeskinderen verdwenen zonder enkel spoor? Maar daarnaast waar kan ik die coole smartphone kopen die met de doden kan praten en nooit power verliest?

Huntsman geeft geen antwoord op al deze vragen. ShadowShifters, de studio achter het project, creëerde een spel dat je laat schrikken door de sfeer in plaats van bloed en geweld. Waar op dit moment de meeste horror games (en films) mee worden gedefinieerd. Het heeft wat weg van ‘The blair witch project’. De Graphics zijn niet geweldig en soms zijn ze wat raar. Je ziet zo bijvoorbeeld een hek op je telefoon die er in het echt niet staat. Ik ben meer gefocust op het grote scherm in plaats van het kleine mobiel schermpje en ik heb daardoor redelijk wat gemist. Ook heeft het spel redelijk wat weg van Outlast en dat is wat jammer.

Het spel geeft me de Creeps! Ik ben niet zo goed in het spelen van horror games en de rillingen lopen nu nog over mijn rug. Goed spel denk ik zo.

An imp? A fiend!

Het is een 2D platform adventure game en is een van de laatste releases van Blaze Epic. Je bent een fiend die gevangen zit ondergrond maar je weet niet waarom je daar ben. Je moet je weg naar buiten vechten terwijl je langzaam informatie over je verleden verzamelt. Je verslaat monster, lost puzzels op, rent weg van lantaarnpalen die vuurballen naar je gooien en reist zo door velen gebieden. Huizen vol met zombies, grotten gevuld met draken en een groot aantal boss gevechten staan tussen jou en vrijheid.

Door middel van een aantal bekende plak technieken (zoals in Super Meatboy), plak je aan de muren en moet je spikes, beesten en andere obstacles voorbij gaan om zo sleutels of ruimtes te kunnen verlaten. Ik ben zelf niet zo dol op deze manier van movement maar het zorgt er wel voor dat het niet te gemakkelijk is. Het is een vrij simplistische game als je kijkt naar de graphics maar de puzzels daarentegen zijn super uitdagend. Sommige kamer (schermen) zijn niet geheel duidelijk met wat je moet doen maar ja puzzelen om er uit te komen is natuurlijk veel leuker.

Saven kan je niet en dat zorgt ervoor dat het spannender is. Tenminste dat zul je denken. Maar helaas als je je hartjes kwijt bent start je gewoon weer aan het begin van de kamer. Het is een grappige game maar het is niet een game die ik zelf nog erg veel zal gaan spelen.

Musclecar online

Musclecar Online is een MMO indie top-down racespel waar je race tegen de geest opnames van je vrienden en spelers over de hele wereld. Alle circuits zijn ontworpen door spelers van de game. Je kan namelijk met behulp van de ingebouwde circuit ontwerper de racebanen zelf maken. Elke dag race je dus op een nieuwe, door een speler, ontworpen baan. Een waar wel op gestemd is.

De graphics van de game zijn vrij simpel en geven zo een retro top-down gevoel. De basis is dus gewoon racen met super-plezier rijden. Het maken van de tracks hebben ze dan weer een beetje gejat van games zoals Trackmania maar het blijft simpel. Het is gewoon een spel wat je speelt zonder er over na te denken. Muntje verdien je door bij de top te horen en zo unlock je weer andere wapens. Waardoor het een simpel spel blijft en je er geen extra geld in hoeft te steken.

Restaurant empire II

In dit spel kan je je creativiteit kwijt en zeker als je een kok bent if als je van koken houdt. Met minimale dingetjes moet je een restaurant aankleden en kook je voor je gasten. In het spelen speel je Armand Lebouf travels die net van school komt. Hij reist naar Parijs om bij zijn oom in de leer te gaan. Maar als hij daar eenmaal aan komt heeft zijn oom het restaurant gesloten. Je wordt in de leer genomen bij je oom en hij zegt dat als je het restaurant weer levend krijgt je hem maar hebben.

Ook nu is het weer een wat simplistische game waarbij je niemand bestuurt. Je klikt alleen wat je wil hebben en het gebeurt automatisch. Je moet prijzen bijhouden, je moet op je geld letten en op de klachten die je krijgt. Het is dus redelijk simpel. Je hoeft niet veel extra vagants te doen. Het is een leuk spel voor de jongere onder ons. Ik zou er namelijk niet heel veel mee tijd in besteden.

Nosferatu: the wrath of Malachi

Nosferatu: The Wrath of Malachi is een schok-horror first person shooter. Je begint het spel met je vuisten en een trouwe rieten zwaard, vuurwapens en andere wapens zullen later in het spel pas beschikbaar worden. Het doel van het spel is om het kasteel te doorzoeken en de leden van het gezin van de hoofdpersoon binnen een anderhalf uur te redden. Deze familie leden zullen sterven als je niet snel genoeg bent, zodat je als speler haast hebt.

Het interieur van het kasteel worden willekeurig gegenereerd aan het begin van een nieuw spel. De graphics zijn zeer slecht. Het lijkt een beetje je ala een van de eerst DOOM spellen. Het spel in aan het begin zeer onduidelijk en je hebt geen enkel idee wat je moet doen. Het zou dan ook makkelijker zijn als dat duidelijk zou zijn. De tijdslimiet maakt het spel wel wat uitdagender maar ook irritant.

Zelf zou ik het spel dus niet aan bevelen. Behalve als je in een beetje een nostalgische bui bent of als je graag pixels schiet.