Fobia, waar te beginnen?
Eugene Lazebny is de maker/oprichter/ uitgever.
Ik buig voor de beste man zijn bedoelingen, kennen we hem nog ergens van, Rianne? Nee.
Fobia was uiteraard al een mobiele game maar werd aangekondigd als een nieuwe 2d platformer voor de Switch waarbij elke misstap meteen je oneindige dood betekent, MET puzzels.
Ik zat er helemaal klaar voor, ik heb met een van mijn beste maatjes “Gris” gespeeld in een middagje, het was bijna een erotische ervaring.
Fobia kon een prachtige opvolger zijn, ware het niet dat het een rood slap aftreksel vermomt als Gris was, incluis een wolf.
Het begon vrij aardig, begrijp me niet verkeerd.
Wederom geen enkele intro, je bent een klein meisje in een lange, rode jas die haar gevaren onder ogen moet zien.
Heerlijk, count me in.
Je kan lopen en springen, meer wordt er dan ook niet van je gevraagd, duw een boompje om en je hebt een loopbrug.
Nouja, je liep al tegen die dode boom aan, welke vanzelf omviel.
En een kratje op een wipwap plankje duwen zodat je een ravijn kan oversteken?
Daar ging de uitdaging voor deze doorgewinterde gamer.
Spring even op tijd over een reuzenrad heen en voor je het weet ben je al door de hele game heen…
En het was niet eens leuk, je voelt hem al aankomen, dit wordt een hele korte review.
“Zeg Roodkapje waar ga je hene…”
Ik ben echt afgestompt na dit spelletje, dus ik quote het wel;
Features:
– A beautiful world where a misstep means death.
– Unique and peculiar hand drawn 2D Art-Style and 2D animation.
– A big variety of puzzles designed with different levels of difficulty.
– Atmospheric sound design.
– Two different endings.
Muziekjes waren mooi, net zoals de, soms in herhaling vallende, tekenstijl.
De rest heb ik blijkbaar compleet gemist, moeilijke puzzels, verschillen in de moeilijkheidsgraad, uniek?
Wellicht heb ik dan een verkeerde versie mogen spelen, een demo?
Nee, de volle versie voor een kleine 10 euro…
Het was recht-toe recht-aan, timen en door, half uurtje en klaar.
Eeuwig zonde want deze titel had zoveel potentie, sorry, maar had maar een mobiele game gebleven, gratis.
Geschreven door ons crewlid Rianne
- Prachtige art
- Soundtrack
- De rest