Plants versus Zombies: Garden WarfareToen ik voor het eerst hoorde van de nieuwe Plants vs. Zombies dacht ik dat er weer een top down defense spel ging komen. Op zich vermakelijk maar natuurlijk niet spannend om de kracht van de nieuwe consoles uit te testen.

Maar toen eenmaal de trailer uitkwam wist ik eigenlijk niet wat ik nou eigenlijk moest verwachten van PvZ:GW. Wat moeten we nou met een Kiddy Shooter? Iets waar we eergisteren pas antwoord op kregen.

Heerlijk Schieten! EN BRAINS!

De game heeft me oprecht verbaasd. Ik verwachtte een shooter welke een kopie van veel andere shooters ging worden maar wat ik zie is een shooter welke simpel, grappig en bij de basics blijft. Niets kill cams, niets bloed overall, geen realistische granaten en kogelinslagen. Gewoon simpel schieten met leuke vrolijke graphics en voldoende beloning, of je nou wint of verliest, om plezier te hebben tijdens het spelen. En veel brains te eten!

De graphics zijn basic maar subtiel, en uitgewerkt tot in de details. HD graphics met vrolijke kleuren zeg maar. En ook de omgeving is mooi verwerkt en deels te slopen. Maar dan niet hele gebouwen met de grond gelijk maken maar gewoon subtiel, wat hekjes kunnen kapot, de tuinstoelen, wat plantjes. Een game welke bewust niet realistisch probeert te zijn.

Plants versus Zombies: Garden Warfare

Lekker Divers! Brains zijn ook divers. qua smaak. brains…. braaaains!

Maar alleen een simpele shooter is het niet. Er zijn namelijk veel verschillende klasses en bij beide kanten zijn de klasses net een tikje anders. Wel hebben ze rollen die erg overkomen als de standaard shooterrollen zoals Assault, Medic, Sniper. Maar toch zijn ze dat ook weer niet. Je hebt niet het gevoel dat je met een medpack rondloopt. En sowieso is de healer van de Plants heel anders dan die van de Zombies. En dat maakt het zo lekker gebalanceerd en gevarieerd, waardoor je lekker het gevecht aankan! Als Plants tegen de Zombies, en andersom. Waarom ze trouwens vechten? Je weet toch wel. Brains. BRAAINS! BRAAAAAAAAAAAAINS!!!! … oh sorry. BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAINS!!!!!

In deel één was het in ieder geval om je huis te beschermen tegen de zombies. Maar nu? Geen idee. Ik heb het niet in het introfilmpje kunnen ontdekken. Die planten moeten gewoon even weg gaan, we willen alleen wat brains…

Plants versus Zombies: Garden WarfareLos van dat je als plants en zombies verschillende klasses hebt kan je voor elke klasse zowel upgrades als varianten unlocken. Dit doe je doormiddel van kaarten die je wint of kan kopen met je ingame verdiende geld. Zo kan je zelf kiezen waar je je prioriteit legt. Denk bij upgrades aan dat je een aantal ingame quests haalt om daarmee je plant / zombie up te levelen en dan special skills te unlocken zoals mijnen, een drone, healing shizzle en bij varianten aan een dark energy sun flower met dan andere soort healing en upgrades. Dit houdt de game lekker divers en zorgt er voor dat je genoeg redden hebt om door te blijven gaan en telkens een nieuwe klasse uit te willen proberen. Voor meer Brains natuurlijk!

Dit alles zorgt voor een leuke uitdagende game waar je veel uren aan kan besteden. En Brains kan eten. mmmm.

Multiplayer & Co-Op fun! Met als doel ons meer Brains te geven. Kom, speel mee, geef me je Brains!

De game kent twee spelmodi: Multiplayer (12 vs. 12) en Co-Op (4 vs. AI Zombies). En een “BRAINS” modus!

In de Multiplayer heb je leuke diverse maps met veel groen en leuk ingerichte cover en hogere plekken. Sommige units kunnen namelijk op de daken komen, andere units kunnen ondergronds. Dit zorgt er voor dat er best veel taktiek bij kan komen kijken. Tevens zijn er meerdere Multiplayer Modi waarin tevens verschil zit of je je andere varianten mag gebruiken en wat voor speldoelen je hebt. Zo is er zelfs een noob-modus want hoe vaker je doodgaat, hoe sterker je spawned. WHY? BECAUSE IT’S CRAAAAZZYYY!! En vaker dood betekent meer BRAINS!

Tevens heb je de Co-Op modus welke vooral zich richt op het verslaan van golven aan steeds sterker wordende zombies. Hierin kan je de power-ups die je vrijgespeeld hebt gebruiken en moet je met vier man je tuintje verdedigen tegen de zombies. Een totaal andere spelbelevenis dus. Niet spelen, gewoon ons de Brains geven!

1387491637674Maar het leukste van alles is de humor! En de BRAINS! vergeet de Brains niet! Brains zijn belangrijk!

Serieus. Deze game moet een team van gestoorde developers hebben gehad want er zitten zoveel grapjes en vreemde dingen in de gameplay en menu’s dat het moeilijk is om niet elke paar minuten te grinniken. De plants zijn überschattig gemaakt, de Introfilmpjes van nieuwe unlocks zijn superdroog maar de zombies. Oh. De zombies. de schrijven overall Graffiti, zijn continue raar aan het doen en bemoeien zich overall mee. Volgens mij heeft hun behoefte aan Brains er voor gezorgd dat ze helemaal gestoord zijn geworden. Het is maar goed dat je ze moet tegenhouden met de Plants want voor je het weet zitten ze overal!

Verdict8 150x150 Review   Thief...eerlijk gestolen...
Nee! Let niet op Bas! Koop gewoon deze game en help ons meer Brains te krijgen! Want Brains zijn belangrijk! BRAINS! BRAAAAAAINS!!! BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAINS!!!!

BRAAAAAINS!!!