Sniper Ghost Warrior 2, de opvolger van Sniper Ghost Warrior uit 2010 is een feit en ligt voor en schappelijke prijs van 35 tot 40 euro in de winkels. Dit nieuwe deel draait op de CryEngine3 maar geeft toch niet de graphics zoals verwacht. Het verhaal is zoals zo velen en de voice-overs zijn niet de beste. Maar zolang het snipen in de game super is maakt dat allemaal niet uit.

Sniper_ghost_warrior_PS3_2

Ervaring

Sniper Ghost Warrior 2 heeft een zeer goede en verschillende moeilijkheidsgraden systeem. Als je op expert speelt hoef je niet 2 of 3 keer iemand in z’n hoofd te schieten voor een kill maar gewoon 1 keer. Ook komen er niet ineens 25 extra tegenstanders uit alle hoeken en gaten bij. Het is puur gebaseerd op je snipe kunsten. Als je op easy speelt kun je precies zien waar je moet schieten om je tegenstander uit te schakelen maar op expert niveau moet je zelf rekening houden met wind, afstand en je eigen hartslag. Zodra je dit onder de knie hebt is het voor de snipers onder ons een fantastische ervaring.

1363788871

Verhaal

Het verhaal op zich is niet spannend en zul je al snel niet zo heel erg meer op letten, het grijpt je niet vast zoals sommige games dat kunnen. Je maatje wordt gevangen genomen na een missie en die moet je bevrijden. Waarna je  wraak gaat nemen op de man die dit allemaal veroorzaakt hebben. Er zit nog wel een kleine twist in het verhaal maar ook die hebben we vaak genoeg gezien of gehoord.

Halverwege de campaign loop je toch tegen het feit aan dat je continu hetzelfde doet, weleens waar met een afleiding links en rechts door op een explosieve ton te schieten of een radio kapot te schieten zodat je tegenstanders afgeleid worden. Maar de wachtronden van je tegenstanders zijn kort en altijd hetzelfde. Je hebt dus snel door waar ze lopen en welke volgorde je ze moet schieten om in stealth modus te blijven. Als je op een overview point komt zie je ook in een oogopslag waar al je tegenstanders zijn.

44365--bezig-sniper-ghost-warrior-2

Het sluipen is ook vervangen door veel rennen via de afgebakende paden naar de volgende groep tegenstanders. Ook zijn de Killcam momenten ten opzichte van het vorige deel stukken minder, wel hebben we meer afwisseling tussen de jungle en urban combat. Ook moet er vaker c4 geplaatst worden maar echt zelf nadenken hoeft eigenlijk niet. Vaak zul je via je spotter of buddy te horen krijgen wat je moet gaan doen.

in-game-swamp-sniper-ghost-warrior-2-preview

Multiplayer

De multiplayer valt wat tegen, slechts 2 maps en 1 modus. Team Deathmatch in de jungle of in de stad. Dit kan met 12 snipers tegelijk, voor de proffesionele campers onder ons een feest maar als je niet minuten lang stil kan zitten en naar hetzelfde punt kan kijken verveelt dit erg snel. En als je zelf wel gaat lopen zitten er aan de andere kant 6 snipers klaar om dit af te straffen.

Verdict

Omdat er niet veel games in dit genre zijn is deze game een leuke afwisseling van de Call of Duty en Battlefield games. De multiplayer is een ondergeschoven kindje omdat er maar 2 maps zijn en 1 modus. Sla de easy modus over en begin op hard om een leuke sniper ervaring te hebben in de campaign en je hebt voor een budget prijs een leuke sniper shooter.

365Gaming verdict: 6