Onze Kinderjuryleden moeten ook nog bijkomen van de feestdagen en de vakantie, want de review van Badge Arcade hadden we eigenlijk al eerder op de planning staan….neemt niet weg dat we nog steeds erg blij zijn dat ze aan de slag zijn gegaan met deze review 😉

Nintendo Badge Arcade

Ik heb de Badge Arcade al een tijdje op de DS staan om te spelen en ik had van Nintendo extra keren grabbelen gekregen zodat ik het nog beter kon spelen, maar ik was teveel aan het spelen met Animal Crossing Amiibo Festival dus ik was het een beetje vergeten :(.

Ik zal eerst even vertellen wat het spelletje precies is Badge Arcade is, je kunt het spelen om badges (een soort van speldjes) te verzamelen. Je komt in een speelhal waar een roze konijn is die soms erg raar doet, hij is wel grappig en hij helpt je ook met dingen uit te leggen. In de speelhal staat een grote machine, hier kun je grabbelen. Verder kun je er zien hoeveel badges je al hebt verzameld in je collectie, je hebt een oefenmachine, een galerij met allemaal voorbeelden van achtergronden van anderen, een thema winkel en de informatiebalie.

In de grabbelmachine heb je verschillende soorten of beter gezegd thema’s, bv Animal Crossing of Link of Zelda of Pokemon of Mario enz. Elk thema laat dat een paar verschillende “badges” zien, die lijken op speldjes en die kun je dan winnen als je speelt. Je kunt proberen om er zo veel mogelijk te verzamelen en als je alle badges in het thema hebt, dan komt er een rood lintje bij.

Elk thema is eigenlijk net als bij de kermis een losse grabbel machine, en ze hebben ook allemaal een eigen manier van grabbelen. Bij de ene is het een grijparm, maar soms ook net als een hamer om het weg te slaan of een soort van bom. Als je gekozen hebt waar je wilt spelen dan kies je de grote knop op de machine en dan speel je het “grabbel” spel. Je kunt dan de speldjes winnen, maar soms ook niet als je pech hebt. Ik heb een paar keer al 4 en 5 speldjes in 1 beurt gehad! Je kunt ook eentje winnen die je al hebt, maar je kunt het niet ruilen.

Elke dag kun je 1 x gratis spelen, dus het kost je geen geld om de badges te verzamelen, dat is erg leuk. Als je speelt (dat heet dan “Free Play”) dan krijg je soms 1 x grabbelen of 2 x, maar je kun ook beurten grabbelen kopen als je dat wilt. 5 x grabbelen kopen is EUR 1,-. Dan kun je dus sneller alle badges verzamelen, maar het hoeft niet.

De badges zijn niet alleen leuk om te verzamelen, je kunt er ook echt wat mee doen op de DS. Je kunt er namelijk achtergronden van maken die je dan echt op de DS hebt!! Je kunt ze als een soort van stickers op een achtergrond plakken en dan is dat plaatje de achtergrond op de DS menu!!! En je kunt het elke keer veranderen. Je hebt verschillende soorten badges, sommige zijn voor gewone versiering, sommige zijn ook voor spellen of mapjes, dat moet je dan even uitzoeken en proberen.

In de thema winkel kun je de achtergronden kopen, dus bv dat het allemaal stenen zijn. Je kunt pas in de thema winkel komen als je beurten koopt, bv 10 beurten grabbelen ( dat is EUR 2,-) dan kun je de winkel in. Ik heb nog niets gekocht, dus ik weet niet of je dan misschien ook de achtergronden gratis mag gebruiken, of dat er een paar gratis zijn die je kunt gebruiken. Je hebt in ieder geval de achtergronden die je al zelf hebt die je kunt gebruiken, daar plak je dan je badges op om het jouw achtergrond te maken.

Je kunt dus elke dag echt grabbelen en bij de oefenmachine kun je ook 1 x per dag spelen, als je het goed doet dan kun je echte grabbelbeurten verdienen! En soms met een beetje geluk krijg je nog een bonus ook! Als je dus elke dag gaat spelen, dan kun je bij elkaar best wel veel verzamelen zonder dat het geld kost. Het is alleen niet echt een spannend spelletje en je bent snel klaar, dus eigenlijk is het niet echt een spelletje. Het laden duurt echt heeeeeeel lang, dus dat is niet leuk en daarom heb ik ook soms dat ik het niet speel omdat ik dat langer moet wachten met laden dan spelen 🙁

Het zou leuker zijn als ze het gingen mixen met het Mii-park of zulke spelletjes, dan kun je echt wat doen om de beurten grabbelen te verdienen, dat zou veel leuker zijn. Of dat je bv bij de puzzelstukjes in het Mii-park ook badges kunt vinden of bij het vissen. Nu heb je het ook dat je de waardebonnen kunt vinden of verdienen en dat zou je mooi samen kunnen doen. Ook met de muntjes die je krijgt met lopen/schudden, daar zouden ze ook wat mee kunnen doen misschien.

Review - Badge Arcade
Het spel is leuk, en gratis, maar eigenlijk meer iets grappigs dan een echt spelletje.
  • Konijn is erg grappig