Gunman CliveMijn studie en examen zitten er weer op, dus is het weer tijd om een game te bekijken uit de Nintendo eShop. Gunman Clive is een indie game dat zich afspeelt in het Wilde Westen. Het verhaal is simpel: de dochter van burgemeester Johnson is ontvoerd en jij mag haar gaan redden!

Schetsboek
Wat mij als eerste opviel is de grafische stijl van het spel, het ziet er uit als een schetsboek. Het bevat wel monotone kleuren maar het komt erg artistiek over. Je speelt een cowboy en uiteraard ben je gewapend met een pistool. Al springend en schietend begeef je jezelf door deze platform scroller.

Afwisselend
De levels zijn opgebouwd uit bekende platform elementen, en ook hier is timing vaak het verschil tussen overleven of sterven. Gelukkig ben je niet beperkt tot een x-aantal levens en mag je onbeperkt het level opnieuw spelen. De moeilijkheidsgraad wordt langzaam opgebouwd. Clive beschikt over een energiemeter, je mag dus wel een paar keer geraakt worden voordat je het loodje legt.

De levels zijn goed opgebouwd, naast het lopen en springen door stadjes en buitengebieden kom je ook in levels waarbij je met een mijnwagentje door de mijnen racet, of een level waarbij je rennend op een rijdende trein je weg moet banen door vijanden naar de locomotief e.d. Qua afwisseling zit het zeker goed bij dit spel, elk nieuw level is weer een verassing en een artistiek meesterwerkje.

Powerup!
Als je een vijand hebt neergeschoten kan deze een powerup achterlaten, dit kan een taartje zijn waarmee je energiemeter weer kan bijvullen, of een nieuw pistool. In het spel kan je diversen pistolen vinden met andere eigenschap, zo heb je een pistool die meerdere kogels in diversen richtingen schiet, explosieve kogels, kogels die dwars door obstakels gaan etc.

Karakters
Je kan het spel spelen als Gunman Clint of als Ms. Johnson. Als je kiest voor Ms. Johnson dan kan je tijdens het springen een beetje zweven door haar grote jurk, een beetje zoals in Peach (Super Mario). Speel je het spel uit met beide spelers dan unlock je een speciaal karakter!

Eindbazen
Een goede sidescroller bevat ook een eindbaas bij ieder level, ook bij Gunman Clive! Ook hier heeft men goed hun best gedaan want de eindbazen zijn stuk voor stuk mooi gemaakt! Heb je het patroon door hoe de eindbaas aanvalt, dan kun je deze verslaan. Het helpt hierbij als je op dat moment een goede powerup voor je pistool hebt, ook de eindbazen hebben een energiemeter. Een van de leukste eindbazen vond ik wel de locomotief die zich transformeert tot een robot!

Gunman Clive speelt lekker weg, maar het is geen hele lange game. Grafisch ziet het er leuk uit zeker door de gebruikte schetstekeningstijl. Doordat er weinig kleuren worden gebruikt komt het een beetje monotoon over. Er zit veel afwisseling tussen de levels en de platform elementen die worden gebruikt.

De prijs van die spel is slechts € 1,99 daarvoor moet je het echt niet laten liggen! Van mij krijgt Gunman Clive een dikke 8!

Review - Gunman Clive
Klein, maar fijn!