De Kinderjury is de laatste week ook druk geweest met een echte topper: LEGO Jurassic World! En ook al zijn de films zelf nog niet echt geschikt voor een aantal van de Kinderjury leden, het spel werd met open armen ontvangen.

LEGO Jurassic World

Ik ben een echte fan van LEGO games, ik heb de meeste wel gespeeld en ik vond het echt SUPER leuk dat ik deze mocht spelen. De films heb ik niet gezien, maar ik hou wel heel veel van dino’s! Ik heb een paar spelletjes met dino’s en ook boeken en tekenfilms. Ik vind de dino’s ook niet eng, ook als het soms wel een beetje spannend is.

Het maakt helemaal niet uit als je de film niet hebt gezien hoor! Ik weet zeker dat de meeste kindjes het niet kennen, maar dat is het spel nog steeds superduper leuk. Je gaat met het verhaal echt vanaf het begin, dus je hoeft niets te kennen.

Je begint in het spel dat je pas aangekomen dino’s in een grote kooi moet zetten. Het lukt niet helemaal omdat je de kist niet kan schuiven tegen de grote kooi. Net als met de andere LEGO games moet je gewoon allemaal dingen kapot maken om zo weer spullen op te bouwen die weer wat doen. Of je moet een speciaal “kunstje” doen, bv onderzoeken of met je stroomstok iets aanzetten. Het is wel grappig, want er is 1 poppetje die een worst heeft en die wil de dino opeten!

Daarna ga je de mensen die eigenlijk een beetje de hoofdpersonen zijn ophalen met de helicopter, dat is een filmpje dus je hoeft niets te doen. Je komt dan op het eiland aan en dan kun je kiezen tussen Jurassic Park van de oude films en de nieuwe Jurassic World. Als je naar het park gaat krijg krijg je ook nog filmpjes van hoe mooi het park is en welke coole dino’s er zijn en je moet een paar kleine puzzels doen om de poorten te openen (zoals weer dingen stuk maken om een tandwiel te vinden).

Daarna kun je een beetje in de wereld rondlopen, dat is altijd erg leuk! Je kunt nog niet overal naartoe in het begin, omdat alles nog niet open is, maar het rondlopen is altijd het leukste vind ik. Helemaal als je een paar missies hebt gedaan en ook als dino zelf kunt spelen!! Dat is zooooo cool!! Dan kun je rondlopen en beuken als een dino!

Als je in het verhaal een dino hebt, dan kun je er later ook mee rondlopen in de vrije wereld, en je kunt er een paar hebben, dus dat is extra grappig als je samen gaat spelen! De dino’s zijn dan helemaal niet eng, dus soms bij kleinere kinderen die misschien de T-rex een beetje eng vinden als je van hem moet vluchten als hij op de auto gaat stampen en slaan met zijn bek en daarna achter je aan gaat rennen, met gewoon rond lopen is het allemaal niet zo eng.

De dino’s zoals bv de velociraptor zijn in de echte film wel eng zei mama, maar in het spel niet hoor! Dus dan kun je het best wel spelen. Met de velociraptor ga je ook op en soort van trampoline springen, dat is zooooo grappig!!! Het is ook heeeeel erg grappig dat je met een mevrouw ook in de dino poep gaat springen hahahahaha! Dan gaat die mevrouw wat zoeken in de poep 🙂

Als je wat verder bent dan kun je ook met de metro/trein naar Jurassic World, daar open ook echt allemaal poppetjes rond als een soort van pretpark. Dat stuk is dus als met de film die nu voor de grote mensen in de bioscoop is. Ik weet ook niet of dat ook hetzelfde is, maar ik weet wel dat het erg leuk is omdat het weer een beetje anders is, ook om rond te lopen. Dat is een beetje als in de stad lopen, dat vond ik met de andere LEGO games ook erg leuk om te doen.

We hebben nog niet alles van Jurassic World uitgespeeld, want dat kan niet allemaal zo snel, er is zoooooo veel te doen, maar ik ben erg blij dat er weer zo veel te doen is! Dat is altijd erg leuk met LEGO spelletjes, je kunt het verhaal spelen of gewoon rondlopen en allemaal kleine puzzeltjes doen en poppetjes helpen enzo. Ook kun je nieuwe poppetjes unlocken en dan het verhaal nog een keer doen in de vrije wereld zodat je bv de grot in kan met de meneer met de fakkel. Dat is ook altijd leuk, als je de stukjes verhaal nog een keer doet kun je met nieuwe poppetjes altijd wat nieuws doen.

Soms hadden we bij andere LEGO spelletjes codes dat je bv extra steentjes krijgt of niet dood kan gaan, die hebben we nu niet gehad, maar toch hadden we een paar keer dat we maximale steentjes hadden. Ik hoop wel dat Jack en mama de codes voor Jurassic World ook krijgen, dan is het net een beetje makkelijker voor mij 😉

Het is altijd leuk om samen met iemand te spelen met LEGO en dat gaat altijd goed, maar ik vind dat het nu een beetje anders is, de camera is een beetje wiebelig en soms draait ie een beetje raar. Maar misschien hebben andere kinderen dat niet.

365kinderjury

Review - LEGO Jurassic World
Jurassic World is echt een SUPER leuk spelletje! Andere kinderen maar ook grote mensen zullen echt heeeeel veel plezier hebben. Als je nog een beetje jong ben dan kun je het fijn samen spelen met je papa of mama of grote broer of zus. Als je LEGO leuk vind, dan moet je het echt zeker weten spelen. Wij geven het 4,5 sterren!
Sterren
4.5Totale score