Sword Legacy Omen is een Turn-Based RPG die eigen versie van koning Arthur vertelt en speelt zich af in Broken Britannia. Het verhaal begint met de tovenaar Merlin die ridder Uther waarschuwt voor gevaar, maar terwijl Merlin dit doet wordt het kasteel aangevallen. De koning van Uther wordt vermoordt en de prinses wordt ontvoert. Uther gaat samen met Merlin op zoektocht om de prinses te redden. Onderweg komen zij bondgenoten tegen die hun helpen kunnen.
Het verhaal is oké, maar naar mijn idee draait dit spel niet om het verhaal. Het spel gaat naar mijn idee vooral over de gevechten die je voert.
De algemene besturing is oké. Ik vond het even wennen om alleen maar mijn muis te gebruiken, de toetsenbord is er alleen maar voor shortcuts, maar je bent er snel aan gewend.
Voordat je een level start moet je vier personages uitkiezen. In het begin is het makkelijk, want je hebt maar de keuze uit vier personages, maar hoe verder je komt des te meer personages je kan kiezen. De personages zijn allemaal uniek en hebben allemaal andere aanvallen.
Als je vijanden dood krijg je ‘’Party Renown’’ en Party Renown wordt gebruikt om nieuwe aanvallen te verkrijgen. Wat fijn is dat alle Party Renown op één hoop is, dus als je 100 Party Renown hebt moet je die verdelen over al je personages hun aanvallen. Je kan helaas geen levens, Action Points en defense upgraden met Party Renown. Die kan je verbeteren met de aankoop van kleding, wapens en kettingen
Ze maken gebruik van ‘Action Points’. Action Points wordt voor van alles gebruikt tijdens een gevecht, van lopen tot een aanval tot het gebruiken van een potionVerder maakt het spel gebruik van ‘Willpower’. Willpower kan gebruikt worden om voor één ronde extra Action Points, verdediging en aanval te krijgen, maar als je Willpower op is kan je personage verschillende dingen doen. Je personage kan vluchten, dan gebruikt die alle Action Points dat je hebt om weg te komen. Je personage kan bevriezen, dan doet de rest van de ronde niks meer. En je personage kan door het lint gaan en dan valt die de dichtstbijzijnde personage aan. Of die alleen vijanden aanvalt weet ik niet zeker, ik heb namelijk één keer gehad dat die zijn teamgenoten aanviel. Je vijanden hebben ook Willpower en zullen dus ook de zelfde dingen doen als hun Willpower op is.
Als je personage sterft kan je die helaas de ronde niet meer gebruiken totdat je level gehaald hebt. Als je personage ‘’dood’’ is kan je hem/haar de volgende level gewoon weer spelen, maar hun levens en willpower zijn dan heel laag. Je kan het weer bijvullen door te overnachten in een inn, met behulp van potions of met behulp van de heler Felix. Hoewel dit een leuk detail is, kan het enorm tegenwerken. Ik heb een level 7 keer opnieuw geprobeerd omdat drie van de vier personages nutteloos waren hierdoor .
De gevechten zelf zijn leuk en ze bouwen rustig op met hun moeilijkheidsgraad, maar je kan geen standaard moeilijkheidsgraad kiezen. Je zit dus vast aan een bepaalde moeilijkheidsgraad en je kan het dus niet makkelijker maken, wat ik wel jammer vind.
Ze hebben het heel goed gedaan met hun Turn-Based gevechten en je moet zelfs goed nadenken over hoe je je personages neerzet, want als iemand vanuit je rug aanvalt doet hun aanval meer schade. Je kan je personages daarom ook draaien, gelukkig kost dat geen Action Points. Je bepaalt zelf wanneer je klaar bent met je ronde, zodat de tegenstander aan hun ronde kan beginnen. Dat is wel fijn, dat geeft je namelijk de tijd om na te denken en om je acties uit te voeren.
De graphics zijn heel uniek, het ziet er goed uit. De personages die jezelf speelt zien er uniek uit en past bij hun karakter. De omgeving lijkt levendig en zit vol details. Ik zou het omschrijven als een lugubere Disney, aangezien je letterlijk hoofden afhak met een ‘brutal kill’.
Geschreven door crewmember Stefan
- Fijn combat systeem
- Ziet er goed uit
- Erg uitdagend
- Geen bijnzonder verhaal
- Geen moeilijkhiedsgraad