Topmodel en Dierenpraktijk PaardenOnze Kinderjury is aan de slag gegaan met deze 2 nieuwe titels van Mindscape. Deze keer hebben de kinderen naast de reviewtekst ook voor de foto’s gezorgd: onze toppertjes!

Ik mocht het Topmodel spel spelen, ik had nog niet eerder zo’n een model spel gespeeld. Ik vind het altijd erg leuk om te verkleden bij spelletjes zoals Hannah Montana, Little Big Planet, De Sims, Vita Pets en veel andere spellen. Dus daarom mocht ik dit spel spelen.

Bij Topmodel ben je in een wedstrijd om de beste Topmodel te worden met 9 andere meisjes. Je ziet in het scherm bovenin jezelf lopen in je huis en het scherm onderin is voor je opdrachten, je agenda maar ook om te kiezen dat je een stuk fruit gaat eten. Ik vond het soms een beetje moeilijk lezen omdat het grijs was met witte letters.

Je krijgt elke dag een opdracht en dan in het weekend gaan ze je punten geven. Je mag dan ook over de catwalk lopen, dat vind ik erg leuk om te doen. Ze stellen dan ook vragen, die zijn veeeeel te moeilijk, mama helpt me dan ook, maar die weet ze soms ook niet. Dat stuk is niet leuk in het spel, maar met de catwalk moet je heel snel de knoppen drukken in een volgorde, en ik kan dat erg goed.

Wat ik ook goed kan is met de fotoshoot, dan moet je ook bij elke foto de A B & Y knoppen klikken op de manier zoals ze laten zien. Ook met het stickje draaien op de manier zoals ze laten zien. Je krijgt dan een balkje links van rood tot aan groen. Ik heb bijna alle foto’s nu in groen, soms geel. Maar dat was wel oefenen, mama is niet zo snel, dat is grappig dat ik daar veel beter in ben. Het is alleen wel jammer dat je 10 foto’s moet maken, 5 of zo was leuker. Van de shoot komt er 1 foto in je telefoon te staan waar ook je agenda in staat, maar je kunt niet kiezen welke foto, dat is wel jammer.

Verder heb je ook opdrachten als kleren bij elkaar zoeken. Dan komt je in een kleedkamer met je kleding en dan moet je bv sportieve kleding aan doen. Aan de linkerkant is dan ook een balkje en dan kun je zien of iets goed is. Dit vind ik altijd leuk om te doen omdat ik graag elke keer andere kleren aan doe. Het is wel jammer dat je poppetje dan niet de kleren ook echt aanheeft die je kiest, dat zou nog leuker zijn.

Wat ik helemaal niet leuk vind is de opdracht met de make-up. Dan moet je namaken van een voorbeeld. Maar je kunt het niet goed zien welke kleuren je moet pakken. Ook daar is een balkje om te laten zien of je het goed doet, maar je hebt maar even de tijd. Ik ben ook niet zo goed met deze opdracht.

6 van de 9 andere modellen zijn al uit de wedstrijd, dus ik moet er nog 3 en dan is het helemaal klaar. Het is niet een spel dat ik dan nog een keer ga spelen denk ik. Het is wel leuk, maar het is elke keer hetzelfde en ik mag niet bv in eigen kleren rondlopen. De vragen zijn veel te moeilijk als je 8 jaar bent ook, dat is niet zo leuk. Daarom geef ik het maar 3 van de 5 sterren.

Ik en mijn zusje hebben Mijn Dierenpraktijk Paarden gespeeld en dat was echt super leuk! We hebben ook andere Mijn Dierenpraktijk spellen gespeeld en daar lijkt het erg op. Je bent de dierenarts voor paarden en soms brengen mensen de paarden naar waar je werkt. Je woont daar ook. Je kunt naar de paarden gaan kijken en dan zie je of ze gezond zijn. Je moet er ook voor zorgen dat ze blij zijn, eten krijgen en je moet ze ook borstelen enzo.

Ook moet je zelf ook gaan eten en slapen of even een dutje doen op de stoel zoals onze papa ook soms doet ;). Als je eenmaal genoeg centjes hebt verdient kun je ook spulletjes komen voor je huisje en het wat leuk maken. Maar het is niet zo mooi in de huisje als bij de Sims, maar dat is niet erg want het is juist voor de paarden.

Elke dag ga je werken en paarden beter maken. Je krijgt dan opdrachten om met de auto naar de paarden te gaan die ziek zijn. Soms is het rijden een beetje lastig om je ook soms op een weg rijdt die dan in eens stopt en je moet alles ook op tijd doen. Maar ik haal het altijd op tijd, mijn zusje niet altijd helemaal omdat die met het onderzoeken een beetje langzaam is soms.

Als je bij het zieke paard bent dan moet je eerst over het paard gaan met een vergrootglas en dan weet je wat je moet doen. Bv je hebt een paard die een schaafwond heeft gekregen, dan moet je eerst de wond schoonpaarden, en dan soms een zalfje of antibiotica en soms verband. Maar je hoeft niet zomaar te raden hoor, elk stuk heeft een kleur dus dan weet je wat voor soort iets je moet doen erbij. En je krijgt ook iets waar je precies kunt lezen wat je moet doen. Als je niet zo snel kunt lezen dan is het misschien soms een beetje lastig, maar ik weet nu ook al wat je bij sommige dingen moet doen uit mijn hoofd omdat je wel ook hetzelfde moet doen vaker.

De spulletjes om de paarden beter te maken moet je wel kopen zelf, maar je verdient genoeg centjes om alles te kopen. Ook moet je het eten voor de paarden kopen. Als je bij je huisje bent kun je naar beneden lopen en dan kom je in de stad. Die stad ziet er echt heel erg leuk uit met allemaal winkeltjes, daar koop je ook al de spulletjes om de paarden te verzorgen of beter te maken.

In de stad kun je ook centjes lenen bij de bank om bv iets te kopen, maar die centjes moet je dan wel weer terugbetalen. Er is een winkel voor de spullen in je huis, ook ergens waar je met iemand kan praten die je tips geeft over alles. Maar je kunt ook echte dingen leren over paarden, dat is bij een professor die ook bij de andere Mijn Dierenpraktijk spelletjes is. Dan moet je wel centjes betalen om mee te doen, maar het is wel erg leuk dat je dingen kunt leren. Sommige dingen wisten mijn zusje en ik al omdat wij ook even op paardrijden zijn geweest, maar niet alles hoor, dus dat is echt leuk om te leren.

We kunnen die spelletje elke keer blijven doen, je gaat slapen en er komt een nieuwe dag met dingen te doen, net als bij de Sims en andere Mijn Dierenpraktijk spellen of Dogs spelletje. Mijn zusje vind Sims soms een beetje moeilijk en die geeft dit spelletje 5 van 5 sterren omdat ze deze juist goed kan spelen en het zo leuk is voor haar. Ik vind het soms een beetje makkelijk maar wel heeeeel erg leuk dus ik geef het 4 sterren van 5.  Je kunt dit elke keer weer spelen en is echt leuk te doen. Als je niet van paarden houdt dan is het misschien minder leuk voor je omdat het alleen maar paarden zijn.