3DS_Dierenpraktijk_inlay-v2.inddZoals jullie misschien wel weten, is het zo dat we tegenwoordig ook meer ons gaan richten op de games die voor de consoles en handhelds van Nintendo uitkomen. En zo hebben we hier een van Minescape’s nieuwste games genaamd Mijn Dierenpraktijk. Zoals de titel al zegt gaat het hier inderdaad om een game waarbij de dagelijkse taken van een dierenpraktijk tot de gameplay. Dit is dan ook waar de game zich afspeelt, natuurlijk zul je wel het een en ander moeten doen naast het feit dat je in de praktijk rondloopt, maar het is en blijft de kunst om zoveel mogelijke dieren te behandelen en te genezen, indien noodzakelijk. Maar daarna ben je nog niet klaar. Ook al heb je ze geholpen om van hun wonden te genezen, je moet natuurlijk ook de dieren geestelijk op hun gemak stellen. Met andere woorden: veel aandacht, liefde, aaien en spelen.

Mijn Dierenpraktijk 3DS1

Want in deze dierenpraktijk draait het niet alleen maar om de hulpeloze konijntjes genezen, je zult er ook voor moeten zorgen dat ze goede nazorg krijgen. Je moet dus regelmatig de kleine harige bolletjes aaien, wassen, voeren en met balletjes spelen. Hierdoor blijven ze gelukkig en zal het herstelproces niet alleen beter, maar ook sneller verlopen voor alle dieren. En met alle dieren bedoelen we ook allemaal verschillende soorten dieren. We hebben inmiddels al hamsters, konijnen, herten, honden, paarden en katten voorbij zien komen. Ieder met zijn eigen soort verzorging en manier van aandacht. Ook heeft iedereen zijn eigen speeltjes. De één wil graag met een bal spelen terwijl de ander het liefst zo veel mogelijk slaapt en alleen maar wat lekkers te eten krijgt. En dat maakt het ook leuk en afwisselend. Helemaal omdat je niet precies weet welke voorkeuren de dieren hebben, daar kom je  tijdens het herstelproces per dier vanzelf achter.

Mijn Dierenpraktijk 3DS3

Naast het feit dat je alleen maar in de buurt van je praktijk blijft heb je ook de mogelijkheid om buiten kleine rondjes te maken om zo diverse locaties te bezoeken zoals bij de stal, behandelkamer en nog meer. Het kan namelijk zo zijn dat je soms een rondje moet maken en andere gebouwen moet controleren om te zien of daar geen dieren zijn die nog verzorgd moeten worden. Dus er word wel meer gevraagd dan alleen maar het genezen en verzorgen van de dieren.

Mijn Dierenpraktijk 3DS4

Het is een game die met name inspeelt op de kinderen die alleen maar graag dieren willen verzorgen. Je het een uitgebreide versie van een dierenverzorging-game á la NintenDogs. Hierbij gaat het om 1 huisdier, hier heb je te maken met een hele praktijk die je moet runnen. Dit is iets wat het leuk maakt, maar de handelingen die je verricht komen steeds terug. Het repeat-gehalte is erg hoog daardoor. Maar dit is dan ook waar het euvel zit. De meeste volwassenen zullen de game niet kunnen waarderen, maar we hebben hier meerdere kinderen van 7 en 8 jaar mee laten spelen en die vinden het maar al te leuk en te schattig dat ze elke keer weer de diertjes kunnen verzorgen. En gezien het een game is die voor de kinderen in deze leeftijdscategorie is het leven is geroepen is het voor ons dan ook belangrijker wat zei er van vinden dan onze mening. Daarom verdient deze game een 8, met name omdat deze game de verzorgers in de kinderen oproept. En daar zullen ze vele uren mee zoet zijn.

365Gaming Kinderjury:

365kinderjuryHet aaien van de kleine diertjes en spelletjes met de dieren doen is super leuk! Soms is het wel moeilijk om te zien welke dieren je moet verzorgen. Maar het zijn soms ook best wel veel diertjes. Het is cool dat je allemaal verschillende dingetjes kunt kopen voor de dieren zoals hokken en speeltjes. Je kunt ook de dieren schoonmaken en eten geven om ze weer beter te maken en om lekker mee te spelen. Echt super cool om te doen allemaal!

Sommige dieren zijn best moeilijk om te verzorgen omdat je niet altijd kunt zien wat er is. Maar het is super leuk om alles uit te proberen. Wondjes schoonmaken, coole apparaten gebruiken en dan de wondjes dichtmaken en een pleister erop plakken zodat ze weer beter worden, net als een echte dierendokter!