Grab gun, shoot zombies, grab baseball bat, smash zombies brains, heal myself, grab sniper rifle, try to snipe zombies from a distance, roaring sounds through the tree tops, looks around confused, continues shooting zombies, roaring comes closer, looks around again, sees a tank coming for her, screams and runs!

Butchering zombies … It is not a sport, It is life!
l4d

Dit is mijn leven als ik in de huid van Zoey kruip. Zij is mijn meest favoriete karakter in het spel Left 4 Dead. Left 4 Dead is een first-person shooter voor Windows en Xbox 360. Het is ontwikkeld door Turtle Rock Studios, bekend van onder andere Evolve. Het spel maakt gebruik van de Source engine en het werd in 2008 uitgebracht. Zoals jullie misschien wel eerder hebben gelezen in mijn reviews weten jullie dat zombies afslachten mijn favoriete bezigheid is. Dus ik kon dit spel niet buiten jullie zicht houden.

In Left 4 Dead moeten de vier overlevenden (Bill, Zoey, Francis en Louis) vechten tegen duizenden besmette mensen terwijl ze op weg zijn naar een evacuatie-punt. Je moet dus in het hele spel vechten voor je leven. Jeetje het lijkt wel alsof je je bevindt in het film scene van 24 hours later.

Naast deze “gewone geïnfecteerde” zijn er nog 5 soorten “speciaal geïnfecteerden” waaronder Tank (zeer sterk. Gooit stenen, zware voorwerpen of valt aan met de vuisten en komt hooguit 1 à 3 keer voor in een ronde), Witch (Zit op de grond en maakt een eng huilend geluid. Don’t touch her!), Smoker (Heeft een extreem lange tong waarmee hij een overlevende van tientallen meters ver naar zich toe kan trekken en wurgt.), Hunter (Kan zeer ver en hoog springen.) en de Boomer (Dikkerd. Geeft over op overlevenden. Het braaksel trekt zombies aan. Wanneer hij gedood wordt, ontploft hij, en iedereen in de buurt van de explosie wordt nog eens bedolven onder het braaksel.)

Deze speciale monsters zijn in mijn ogen wat de game de game maakt. Want tja iedereen kan zich wel door een massa zombies heen vechten maar dat wordt ook saai. Deze speciale monsters zijn nou eenmaal ook normale mensen geweest. Bodybuilders, heftige rokers, moordenaars, veelvraten en wat een witch kan zijn kan je misschien zelf wel bedenken.

Ik heb een gameplay en video review voor jullie gemaakt om zo jullie mee te slepen in mijn enthousiasme voor de game. Kijk je mee?