Het is al even geleden, maar de Kinderjury is aan de slag geweest met de Goat Simulator MMOre GoatZ Edition bundle op de Xbox One en we willen natuurlijk nog graag de ervaringen met jullie delen.
De MMOre en GoatZ dlc’s waren er al even, maar nu ook als bundle samen met de gewone wereld ook voor Xbox One.

Omdat het spel niet echt voor de jongere kinderen uit de crew is mochten mijn broer en ik een paar keer langs komen om Goat Simulator op de Xbox te spelen. Wij hebben zelf geen Xbox One, dus we waren blij dat we hem toch konden spelen voor de site. Het is een tof spel en je kunt echt van alles doen dat helemaal nergens op slaat, echt kicken!

Ik heb ooit bij een vriend in GTA IV in de wereld gelopen, daar lijkt het wel een beetje op, maar dan niet met geweld zoals bij GTA. We hadden niets gespeeld met schieten hoor, dat niet, maar toch merk je echt dat het niet voor kinderen is. Goat Simulator kunnen kinderen van 12 jaar al spelen, dus daar mochten wij lekker mee aan de slag om alles te slopen.

Wij hadden de versie waar je ook de Middeleeuwen had en de wereld met de zombies, die was echt chill! We konden ook co-op spelen, dat vind ik zelf altijd extra leuk. Frédèrique deed ook mee, die wist al veel te vinden in het spel in de gewone wereld, maar die wilde niet met de zombies spelen. De gewone wereld is een stad waar je alles overhoop kunt gooien, mensen meeslepen met je tong, tegen de muren aanlopen, van een gebouw springen, aan een helicopter hangen, echt alles.

Je tong kun je gebruiken om dingen te pakken om mee te nemen, maar bv ook om ermee aan een helicopter te hangen. Overal kun je tegenaan bonken en het meeste kan kapot! Niet de gebouwen helaas, haha. Je kunt stunts doen met flips en salto’s om extra punten te krijgen. Overal in de stad staan ook trampolines om nog meer te stunten.

Je kunt in de stad ook allemaal grappige dingen vinden zoals Deadmau5 bovenop een flat, van hem krijg je ook de Muizenhelm die je dan op kunt doen. Dat soort coole dingen zitten allemaal verstopt en maakt het spel al leuk om te ontdekken. Het is ook altijd grappig om de geiten te laten gillen of met je tong mensen mee te nemen.

Maar met de nieuwe online MMOre wereld is het spel veel leuker geworden. Je kunt ook meer doen, beuken op de grond en hard met je hoofd als soort van vechten, maar wij hebben geen vijanden nog gezien eigenlijk, behalve de Goat Mermaids die niet vriendelijk waren (maar wel erg vaag om te zien). Je kunt ook awesome armor verdienen en je geit tot een tank maken bijna!

Bij de online wereld kom je in een Middeleeuwse wereld en dan ga je niet alleen alles slopen en mensen omver lopen als in de gewone stad, je krijgt opdrachten die je moet uitvoeren met de anderen in de wereld. Het is alleen wel een beetje raar, het ziet eruit als de Middeleeuwen maar er is ook een machine op de boerderij met moderne wielen enzo.

Maar ja, de bedoeling is dus dat je samen met anderen opdrachten gaat doen om punten te krijgen, levels omhoog te gaan en spullen te verdienen. De missies zijn niet heel moeilijk hoor, je kunt ook niet zoveel als geit natuurlijk, maar de wereld is zooooveel leuker nu en je kunt veel meer ontdekken. Bv een paard dat verdwijnt onder water of een mens die als specht in de boom hangt of kruipt als een baby. Je kunt ook gouden beeldjes verzamelen net als in de gewone wereld, er is echt heeeeeel veel te doen, je hoef niet eens de missies te doen!

De GoatZ wereld met de zombies is iets minder leuk, maar wel grappig als je als zombie geit rondloopt en met boeren te laten ervoor zorgt dat iemand een zombie wordt. Je kunt dan ook met wapens lopen en schieten maar je moet dat wel zorgen dat je eet, bv de hersenen van de zombies die jij hebt dood gemaakt. Er gebeuren ook hier grappige dingen die ook erg raar zijn zoals een olifant die ineens ergens valt.

Er zijn ook mutators, dan kun je alles iets anders maken. Je kunt die gebruiken en dan wordt het spel nog leuker of makkelijker, bv dat je nooit honger hebt. Dat was meteen een stuk grappiger, bv dat je een spook bent, of een magnetron op benen of een goochelaar. Als goochelaar komen er kaarten uit je poten bij het bleren, dat is echt lachen. Je kunt dan ook vuurballen gooien en als je ze gooit terwijl je springt kun je soort van vliegen! Deze mutators maken het spel echt leuker en nog leuker om te ontdekken.

De werelden zien er dan wel leuk uit maar hoe alles beweegt is wel erg nep. Dat hoort bij het spel en is ook grappig aan de andere kant maar het is wel houterig en daarvoor kom je geit soms echt raar vast te zitten. Of kom je in een stuk buiten de map en het spel eigenlijk. Het zijn fouten, maar dat maakt het wel erg grappig!

Review - Goat Simulator MMOre GoatZ Edition
Wij vonden het echt leuk en als wij ook een Xbox One hebben wil ik hem echt wel hebben om meer te spelen!
Sterren