Wij hebben Minecraft op de Xbox en ik heb al heel veel gespeeld, meer dan mama en Jack 🙂 Ik ga meestal huizen bouwen in de wereld waar ik alles heb, dan is wel makkelijker voor mij. Nu met de boeken kon ik er meer van leren, dat was echt heel erg leuk! ik vond het Redstone boek een beetje lastig omdat ik het niet zo goed snapte, maar ik heb wel een lamp gemaakt met schakelaar, dan was wel leuk.

In het groene boekje lees ik elke dag een beetje. Er zitten ook mooie tekeningen bij van het spel, dat maakt het nog leuker. Bij heel dingen wist ik het wel een beetje, maar het boek maakt het nog makkelijker om te snappen. Ze laten alles goed zien wat je kunt doen en hoe je het moet doen.

Eerst vertellen ze een beetje hoe ze Minecraft hebben gemaakt en hoe het zo kwam, dat was leuk om te lezen. Het is ook allemaal erg makkelijk geschreven. Ze gaan ook goed uitleggen hoe je moet beginnen, bv in “creative” of “survival”. Ik doe altijd creative, dan kan ik makkelijk alles bouwen en hoef ik niet eerst alles eerst te maken. Dan zijn de monsters er ook niet die alles kapot maken! Als je alles wel helemaal vanaf het begin wil maken kun je ook survival doen en dan vredig, dan zijn er niet zoveel monsters.

Wat een beetje gek is dat ze alleen maar zeggen PC en Xbox360, want het is ook op de PS, maar ik denk dat ze dat misschien nog niet hadden toen ze het boekje gingen maken.

Minecraft handboek 2 Minecraft handboek 3

Ze vertellen goed in het boekje hoe je de spulletjes kan meenemen en pakken, dat je moet eten en dat je moet verstoppen in het donker voor de monsters in en schuilplaats en met fakkels. Ze laten goed zien hoe je begint met hout gereedschap te maken en dan naar steen, er staan ook recepten in het boek hoe je dingen moet maken, dus wat je nodig hebt. Hoe het zit met het eten en alle dieren die er zijn. Je krijgt ook tips elke keer, dat is erg leuk, bv dat je de Ocelot vis kan geven, dan blijft ie bij je als een soort van poes en jaagt de Creepers weg! Dat wist ik nog niet!

Ook vertellen ze meer over hoe je alle monsters het beste kunt doodmaken, maar ik vind het niet leuk met de monster, dus dat heb ik niet gedaan met het boek. Het is wel erg leuk dat ze uitleggen hoe je eten kunt laten groeien! Ik heb altijd alles al omdat ik speel met alle spullen in je inventaris, maar het is wel heel leuk om dingen te laten groeien. Ik heb ook hekken met dieren erin, ben net als een boer. Ik ga nog proberen om de schapen kleurtjes te geven, dat stond ook in het boek.

Minecraft handboek 4 Minecraft handboek 5 Minecraft handboek 6 Minecraft handboek 7

Ik heb al best wel lang Minecraft op de PC en speel altijd met mijn broer, hij is al 17 en kan echt hele coole dingen bouwen. Ik probeer soms wel met Youtube filmpjes te bouwen, maar deze boeken zijn echt makkelijk en leggen het goed uit. Dat groene boek is voor beginners, dat wist ik allemaal al, maar het Redstone boek vond ik echt gaaf! Heb echt veel al gemaakt en ook zelf al dingen verzonnen. Niet zo gaaf als die 14-verdiepingen lift, wow, die is echt zoo cool!

Ik speel als ik ga bouwen wel altijd in creative omdat ik dan genoeg materiaal heb, anders duurt het mega lang om alles te hebben om te bouwen. De lichtsystemen zijn best wel makkelijk om te maken en kun je je huis best mooi mee maken. Ik heb ook een grote poort gemaakt met drukplaten die verstopt zaten, dus je moest dan echt precies weten waar die plaat was om de poort open te maken.

Mijn broer heeft ook met het Redstone boek gewerkt en hij vond het ook erg leuk gemaakt en we verheugen ons op de volgende delen. Hij heeft de pijlwerper gemaakt, die ga ik ook maken en dan stuur ik nog een foto! Mijn papa en mama snappen niet zoveel van Minecraft maar die hebben met het groene boekje een beetje geleerd hoe het werkt en ze hebben nu ook even gespeeld. Ik denk niet dat ze het echt gaan spelen, maar ze snappen het nu wel beter.

Minecraft handboek 8 Minecraft handboek 9

Minecraft handboek 10

Het zijn echt leuke boekjes die er ook mooi uitzien en makkelijker om erbij te pakken en zoeken dan Youtube ofzo. Ze zijn EUR 9,95 per stuk dus dat is leuk voor een cadeautje of met je zakgeld. Als je net gaat beginnen of nog niet zoveel weet dan is het groene boekje (Handboek voor Beginners) het beste, de andere is dan nog een beetje te moeilijk. Als je al wel weet hoe je Minecraft moet doen, dan is het groene boekje wel een beetje saai misschien, maar wel leuk. Je kunt ze in veel winkels kopen zoals GameMania, Nedgame, Media Markt of bestellen bij Juniorpress zelf.

365kinderjury

Het is echt supercool en we geven echt zeker 4 sterren!