Minecraft heeft een magische aantrekkingskracht voor oud en jong…en ook op de 365Gaming redactie spelen verschillende leden het met veel plezier op diverse platforms. Naast de spellen hebben we ook Minecraft figuren/dieren en natuurlijk de Minecraft Handboeken.

Deze boeken zijn een must voor elke Minecraft fan…de beginner en de ervaren spelers kunnen allemaal wat leren. De Kinderjury heeft al eerder reviews gedaan voor de Handboeken….en nu dus een review voor de 4 Updates.

UPDATE Minecraft Handboeken

Ik heb het al best wel vaak gezegd maar ik HOU VAN MINECRAFT!!! 🙂 Het is echt mijn lievelingsspelletje en ik speel het heeeeee erg graag. Ik mag het niet zo vaak spelen van Mamma omdat ik de tijd helemaal vergeet als ik bezig ben, maar als ik speel dan bouw ik het allerliefste, dan is zoooo cool in Minecraft.

Ik vond het daarna echt superduper leuk dat je nu meer kunt bouwen in Minecraft, bv met allemaal gekleurd glas. In de nieuwe boeken vertellen ze dat ook goed en ze laten je ook leuke voorbeelden zien om te maken. Het is goed verteld stap voor stap in het Constructieboek zodat je het kunt namaken (is met de andere bouwwerken ook, ook met wat je nodig hebt en of het moeilijk is of niet).

Gelukkig heb je ook op de Playstation en Xbox het gekleurde glas, want soms is het alleen maar op de PC. Ik heb nog niet gekeken of je ook op de Vita het glas hebt, maar ik denk het wel. Als je bouwen leuk vind, dan moet je echt de glas in loodramen maken, want je hebt niet alleen de gekleurde glasblokken maar ook als ramen. Sommige mensen maken echt heeeeeele mooie gebouwen en met het gekleurde glas ziet het er ook erg vrolijk uit.

De dieren in Minecraft zijn erg cute! Wij hebben ook veel van de dieren als poppetjes thuis bij de Minecraft spulletjes, alleen het paard nog niet. Ook het konijn niet, die is nieuw en ik weet ook niet of je die als poppetje hebt. Ik heb het konijn ook niet op de Xbox of Playstation, hij is nu alleen nog op de PC, dat is wel jammer. Maar het is wel erg leuk dat ze het wel in het boek hebben gezet, dus je kunt al wel goed lezen wat hij moet eten en zo. Er is ook een killer-bunny, dat is een slechterik, maar die heb ik ook nog niet gezien (gelukkig 😉 ).

Er zijn nog meer slechteriken, maar ik heb die alleen in het boek gezien en niet in het spel. Ik speel normaal altijd alleen maar dat ik kan gaan bouwen, maar het is wel erg goed dat ze ze goed in het boek laten zien en er over schrijven. In het Combatboek leggen ze goed uit hoe je dan het beste ze kunt verslaan. Ook hoe je goed kunt spelen tegen andere en je je fort kunt bewaken, maar dat doe ik zelf nog niet. Maar het is erg duidelijk uitgelegd voor al je dat wel wil spelen.

Onderwater bij de oceaanmonumenten zijn nu ook 2 soorten bewakers, die zijn best wel moeilijk te verslaan, dus dan moet je al wel sterker zijn en een goede uitrusting hebben! Er zijn altijd veel zombies in Minecraft en er is nu ook een baby-zombie, die is grappig omdat hij soms op een kip gaat rijden! Maar hij is ook erg gevaarlijk! Hij is kleiner en sneller en kan overal tussendoor. Dus goed oppassen hoor!

Je kunt ook andere dingen bouwen, ook al staan ze niet in het boek, want je kunt zoooooveel maken in Minecraft, dat is juist zo leuk! Ze hebben in de Update boeken nu ook andere dingen als voorbeeld staan die je kunt maken. Bv Fruit, Groente & Baksel, in de nieuwe boeken laten ze je zien hoe je een paar dingen kunt maken en ook leuk als bij een soort van markt kunt neerzetten.

Ook in het Redstoneboek hebben ze nieuwe voorbeelden, zoals bv de kippenboerderij en de drankjes laboratorium. Normaal maak ik niet zoveel uit dat boek, omdat sommige dingen een beetje moeilijk zijn (en soms ook niet zo leuk eruit zien vind ik zelf). Het is meer voor kinderen en grote mensen die constructies willen maken die bv bewegen enzo, ik bouw meer huizen. Maar het is wel erg goed uitgelegd en de kippenboerderij is leuk om te maken, dus ik ga toch meer uit het Redstoneboek maken.

Review - Minecraft Handboeken Update
De nieuwe boeken zijn echt super! De vorige waren ook al echt cool hoor, maar nu zijn ze nog beter! Ze zijn duidelijk voor iedereen om het te leren of als je al beter bent om dingen na te bouwen. Ik geef ze 5 sterren! Ik zou zelf 6 sterren geven, maar dat mag niet 🙂 Ze zijn ook niet heel duur per stuk, dus als je ze niet voor verjaardag vraag kunt je bv ook je spaargeld gebruiken om ze zelf te kopen, ze zijn echt de moeite waard!
5.0Totale score