Phineas & Ferb: Quest for Cool Stuff

Normaal schrijven we de reviews zelf en vragen wij de leden van de Kinderjury of zij kun aanvulling willen geven, deze keer doen we het anders, we laten een aantal leden van de Kinderjury aan het woord met hun oordeel over Phineas & Ferb: Quest for Cool Stuff (DS versie gespeeld op de 2DS).

Er is veel te doen in de laatste week van de zomervakantie en Phineas en Ferb zijn van plan het allemaal te doen! In Phineas & Ferb: Quest for Cool Stuff konden de leden van de Kinderjury meedoen met deze verkenningstocht naar schatten voor het Museum van “Coole dingen”. Perry het vogelbekdier, alias Agent P, beschermde ze natuurlijk tegen de stuntelende schurk Dr Doofenshmirtz en zijn nieuwste “…inator ” apparaten.

Phineas-Ferb Quest for Cool Stuff2Ik dacht dat we het op de Wii U gingen spelen en het was iets minder mooi dan op het plaatje op de DS. Ook is er niet echt muziek en praten ze niet echt, dat is heel erg jammer. De liedjes zijn er wel, dat is wel leuk. Het is allemaal lezen in Engels en dat kan ik niet, dus ik wist vaak niet wat ik moest doen.

Het was best wel moeilijk om te spelen eigenlijk en soms kon je het ook niet zo goed zien omdat het een beetje onscherp is op de DS.

Phineas-Ferb Quest for Cool StuffDe achtertuin is wel heel leuk, die is net als op de TV, dat was leuk. Je kan spelen als Phineas, Ferb en Perry. Dr Doofenshmirtz en nog meer zijn er ook en ze geven je allemaal opdrachten in de tuin om te doen, zoals iets verven. Het is wel jammer dat ze allemaal erg wazig zijn, vind het op de TV juist zo leuk en dit niet zo als bij dit spelletje.

Je hebt een grote graaf/boor machine die heet ATT en daarmee ga je reizen. Je gaat ook dingen verzamelen, dat is wel grappig om te doen en niet zo moeilijk allemaal. Meap z’n snor vond ik het leukste 🙂 . Soms kun je nog niet alles doen omdat je eerst dingen moet kopen en upgraden. Je kunt wel makkelijk die tandwielen vinden waarmee je kunt upgraden, dat gaat wel makkelijk. Als je dan bv nog een keer het level speelt dan krijg je weer tandwielen namelijk. Ik heb het niet helemaal kunnen doen, voor wereld 4 moet je 5 upgrades hebben en nog meer en dat had ik niet. Ik had ook geen zin om het nog een keer allemaal te doen.

De volgende keer zou ik het wel fijn vinden om een spel te spelen dat in het Nederlands is, dan is het toch wel leuker.

Het oordeel van de Kinderjury is dat het helaas niet zo cool is dan gehoopt maar ze geven het nog wel 3 sterren (omdat het Phineas & Ferb is 😉 ).