Zen Pinball, we hebben er inmiddels al aardig wat tafels voorbij zien komen. Deze hebben veel verschillende en uiteenlopende thema’s. Zo vinden we in de lijst een aantal Marvel tafels en inmiddels hebben we al kennis kunnen maken met zes andere Star Wars tafels, allemaal met een eigen thema en eigen uitdagingen om te voltooien. En omdat nog niet alle films of bekende scene’s/locaties zijn gebruikt in de game hebben de mensen van Zen inmiddels weer vier nieuwe tafels uitgebracht, wederom met ieder hun eigen Star Wars thema. Iets wat we tegenwoordig veel terug zijn komen. Inmiddels zitten we dus al op tien Star Wars tafels! Gelukkig zijn ze allemaal toch nog wel verschillend genoeg om het toch interessant en uitdagend te maken.

We hebben in deze DLC dus te maken met maar liefst vier tafels in plaats van gebruikelijke drie. De tafels zijn Masters of the Force, Han Solo, Droids en Episode IV: A New Hope.

Als we Masters of the Force opstarten zien we dat de tafel verdeelt is in twee kampen. Aan de rechterkant zijn we de Force en aan de linker kant vinden we de Dark Side. Hierbij moet je zo veel mogelijk de Balance proberen te behouden. Dit doe je door zowel op de linker- als op de rechterkant punt te scoren. Hierdoor krijg je soms een beetje een scheefgroei op je tafel qua good & evil, wat er juist voor kan zorgen dat je bewust moet gaan spelen op de ene kant van de tafel om zo alles een beetje weer recht te trekken.

Zen Pinball Star Wars Masters of the Force

Han Solo, een legendarisch piloot, die samen met zijn harige sidekick Chewbacca, alle avonturen van de originele trilogie proberen na te spelen. En hoe langer je het volhoud, hoe meer je kunt voltooien. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld het opstarten van de Millennium Falcon, maar ook bepaalde upgrades te installeren. Het leuke van deze level zijn de vele opmerkingen van Han Solo en natuurlijk dat je als achtergrond muziek het Cantina Song constant hoort.

Zen Pinball Star Wars Han Solo

Daarnaast zien we deze keer ook een tafel genaamd Droids, waarbij we te maken hebben met C-3PO en R2-D2. Door middel van vele ramps moet je ervoor zorgen dat je de onderdelen van C-3PO weer verzameld en dat je met R2-D2 het systeem kunt hacken. Het leuke aan deze tafel is dat de ramps goed op elkaar aan te sluiten zijn. Dit zorgt er wel voor dat je elke keer weer meer bonus punten kunt halen. Hierdoor kun je makkelijk 1.000.000 per ramp krijgen. Als je dit goed volhoud gaat het snel met de punten en voor je het weet zit je al snel op de 50.000.000 punten. Persoonlijk is dit dan ook mijn favoriete tafel vanwege de ramps en de goede multiplier. 🙂

Zen Pinball Star Wars Droids

De laatste tafel van deze DLC is Episode IV: A New Hope. Hierbij zal je de gedenkwaarde momenten van de film naspelen. In deze thema tafel speel je met je favoriete personages uit de film verschillende missies om zo de Death Star uiteindelijk te vernietigen. Hier heb je te maken met 3 ramps in het midden van de tafel. Via de bumpers aan de zijkanten activeer je diverse opdrachten en dan is het aan jou om de juiste combinaties van de rampen te raken. De opdrachten zijn niet al te moeilijk, maar omdat je soms maar 5 seconden krijgt om de juiste ramp te raken is het met name de tijdsdruk die het juist moeilijk maken.

Zen Pinball Star Wars Episode IV

Deze DLC is één van de zo vele Zen Pinball DLC’s. Steeds meer komen we terug op de Star Wars tafels. Iets waar we als Star Wars fans wel zeker van kunnen genieten, en er zitten ook zeker wel een tweetal leuke tafels tussen voor de rest. Dit is een DLC die nog steeds een toegevoegde waarde is voor de Pinball fans, en dat is iets wat de mensen van Zen Studios wel degelijk doorhebben.

Het grote voordeel van de Zen Pinball tafels is het feit dat ze bij de aanschaf gratis te downloaden voor de PlayStation 3 en de PlayStation Vita. Een leuke optie die je niet bij elke game terug ziet maar er wel voor zorgt dat je zo op elke PlayStation aan de slag kunt gaan zonder verdere kosten. Dus ben je even klaar met de console, dan ga je lekker verder op de handheld. Echt een meerwaarde van de Zen Pinball DLC’s!

Review - Star Wars Pinball: Heroes Within